Äntligen en liten uppdatering av livet i Egypten!

Efter många mail av påminnelse av både familj och vänner, men framförallt av min kära mamma. Har jag nu tagit mig i kragen och börjat skriva ett litet inlägg.

Ni som trodde att reseledaryrket var en dans på rosor, som bara bestod av sol, bad och fest. Ni har fel! Jag jobbar precis lika mycket som alla andra, om inte mer i vissa lägen. Därför har jag inte haft så mycket tid över att sitta vid datorn och skriva meningslösa inlägg =)

Men idag sitter jag på kontoret, och just nu har jag lite tid över innan jag ska ta mig ut i solen och äta lunch. Inväntar julia som ska ta sig från G5 så jag har någon att sällskapa med.

I fredags fick jag fint besök, av ingen annan än min kära lillebror med flickvän. Ett mycket efterlängtat besök måste jag säga. det var riktigt kul att få träffa dem båda, speciellt lillebror.

Å tack mamma för allt fint du skicka med dem ner, hoppas på ännu mer kul nu nästa vecka då farmor å farfar tittar ner över julafton! =)

När ändå lillebror va här nere, tänkte jag då är det väl på tiden att han får se ett utav världens underverk, pyramiderna. Å said and done.... i månadags natt åkte vi till Kairo. Guidade dem genom både det egyptiska museet men även vid pyramiderna och sfinxen. Eften en heldag i den otroliga metropolen och historierika staden, tog vid oss tillbaka med buss till ett efterlängtat Hurghada. Jag kan med all säkerhet säga att alla stensomande med ens då vi la hvuudet på kudden.

Lovar att lägga upp lite bilder dem kommande dagarna, då jag just för studen inte har med mig min kamera. Men bilder kommer det lovar jag.

Annars är allt som vanligt, jobbar och står i. och på fredag morgon åker lillebror och Mariella hem till kalla sverige igen. Men som jag nämnde innan blir jag ite utan familj länge, utan farmor å farfar kommer på tisdag! =)

Å sen springer tiden iväg och snart är det julafton och kort därpå nyårsafton, och 2010 =)

Helt otrolgt vad tiden går!

nej nu måste jag avrunda, men lovar att det blir en uppdatering igen inom kort! Bra va, mamma!?

Sköt om er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0