Villagetour at the Taurus mountains!

Då var det redan torsdag, har snart gått en vecka på denna praktiken! Tiden går fortare än vad jag trodde den skulle göra. Vaknade upp i Mattes lägenhet, tog på mig mina kläder och sprang upp till mitt´. Bankade på dörren,och efter någon minut kom en trött Lovisa och öppnade. Haha, hon hade inte ens märkt att jag sovit borta! haha! Hoppade in i duschen. Va klar igen efter en 20 min. Gick ner för att äta frukost hos matte. Sen begav vi oss mot kontoret, som vi gör varje morgon!  Möttes upp av Jenny en svensk guide, senare kom bussen med resnärer och Tamer. Vi hoppade på för att inta våra platser som observatörer! =)

Vi åkte och hämtade upp dem andra resenärerna på respektive hotell, och sedan vidare mot Taurusbergen. Där resten av vår dag skulle tillbringas. Jag måste säga att det var nog en av de skumpigaste turer jag varit på, om man bortser från Jeepsafarin i Egyptens öken. Branta vägar och ibland kändes det tillomed som om bussen skulle tippa. Men duktig chaufför som vi hade så klarade vi oss igenom dagen utan skador.

Vi började med att åka till en Moské i en bergsby. Fick gå in och titta, och fota lite. Fick tillomed ha på mig en svart sjal. Vilket Matte tyckte var väldans roligt! Han tyckte väl jag passade i den =) haha!

Åkte vidare bland höga branter, apelsin- och citronträd. Kom snart fram till en lite pittoresk by mitt uppe i bergen. Här skulle vi göra vårt andra stopp, hos en tukisk familj, och deras hem. Här bjöds vi på ett jätte trevlig bemötande av en urgullig liten flicka på 2 år. Blev en husesyn och sen bjöds det på te och tunnbröd. Vi fick även se alla de vackra hantverk som de själva tillverkar. Amazing!

Tackade för oss och åkte vidare till pappan i familjens restaurang, ak. Picknick! Här fick vi en utsökt lunch, antingen forell eller kyckling med tillbehör. Samt en lääcker sallad med en mängd olika färger. Självklart lite bröd och en massa vitlök =) Middagen avslutade vi med att smaka på dem skinande orange apelsinerna. SÅÅ GOODA dem var!

Efter en timme eller så var det dags att bege sig hemmåt igen.... Åkte en annan väg hem så vi fick se lite annat. En helt otrolig utsikt över hela Alanya fick vi med beskåda, då vi stannde på vägen ner vid ett utsiktsstopp. Det är en otrolig syn som inte går att beskriva med ord. Utan verkligen måste upplevas!

Blev avsläppta vid kontoret, gick in å snackade lite me Ayhan om morgondagen. Blir OFFICE för vår del i morrn...förhoppningsvis är det inte så mkt att göra utan vi kan kankse sluta lite tidigare =) Hoppas!

Nu sitter jag och funderar på att ta ngt att käka och sen kolla ngn film elle rnågt. Är riktigt trött idag... ajjaa.. ni får ha de så bra tills nästa gång vi hörs!

Güle güle  =)

Nathalie

DAY OFF =)

Day off means the beach!
Said and done, stranden blev det. Matte och jag tog lite sovmorgon, var tvugna att bättra på vår skönhetssömn. Tog oss ner mot Kleopatra stranden, där vi mötte upp Felicia. Felle så snäll som hon är bjöd på "take away turkfrulle" En rund bulle med hål i, med sesamfrö och fårost =) Det va yammi!

Blev några timmar på stranden, riktigt skönt var det! Var lite rädd ett tag att de bara skulle vara vi på stranden, men visst var där fler solsugna än oss. Fick tom lite färg. EFter någon timme i solen, började magen kurra, och vi tog våra saker och traskade till Felicias place. Där blev det en lunch, dock inte den godaste. HEhe eller vad säger ni?! Så det slutade med att vi åt knäckbröd med vitlöksphiladephia och makrill i tomatsås. =) Makrillen som Felicia lyckades stänka över hela rummet... hehe hoppas det inte börjar lukta!

Sen tog vi oss en tur på stan, blev ett par inköp; först och främst lite mat, eller jaaa frukost som jag och matte ska ha! Sen fastnade vi i en butik, där jag köpte två tröjor, Matte två på byxor och en tröja. Felle shoppade också en tröja! NAJS!

Köpte oss även ett par bitar turkish delight med oss hem, mumisgt! Fast man blev typ apmätt efter två bitar. Så dem har vi kvar ett par dagar till! hehe! Kvällen tillbringade vi på hotellet, med film; "Bedtime stories" Felicia stackaren har åkt på en rejäl förkylning, så hon var inte pigg på att göra så mycket. Blev iallafall en sen middag på stan. Mycket gott...

Sen traskade vi hem på varsett håll. Matte och jag kollade lite på "Playa del Sol" innan jag bestämde mig för att gå upp till mitt för att sova...

Men när jag skulle gå upp till min lägenhet, var nyckeln borta. Ahaa tänkte jag då har Lovisa (min roomie) redan gått upp. Så jag gick till lägenheten, men dörren va låst. Knackade och knackade men ingen öppna. Tror bestämt att Lovisa somnat som en stock! Så det var bara för mig att gå ner å knacka på hos matte... snäll som han är fick jag sova hos honom i min säng! heheh!

Lyckades sova hela natten utan att bli väckt av bönegubben! YEEES!