Guideskola & DETUR-middag =)

Idag tog vi ut lite sovmorgon, traskade ner till Mattias och käkade frukost tillsammans innan vi begav oss mot kontoret. Var tänkt att vi skulle på minijeep safari idag. Men så blev inte fallet. hehe lite ombokning i vårt schema. Så det blev guideskola för oss med dem nya eleverna, hela dagen! RIKTIGT drygt, eftersom det var riktigt nice väder ute idag.. ajjaa ---that's life I think!

Så det blev lunch på stranden, Tehri (vår handledare) var extra snäll idag, fick en hel halvtimme länge lunch. Käkade über god pasta carbonara idag, och hann till och med skaffa mig lite bränna under tiden =)

Sen blev vi bjudna på DETUR middag. Teamet i Alanya och deras samarbetspartner samt chefen gick ut och käkade tillsammans. Bistro Oasis! Vilken upplevelse vi fick på vägen dit jag och Matte... frågade en taxichaufför om han kunde köra oss dit. Å frågade gång på gång om han verkligen visste vart stället låg. Självklart visste han det!
Dumma svenskar som vi är, hoppade vi in i taxin. Han körde galet långt, alldeles för långt och släppte av oss vid något som hette bistro. Men inte var det den bistron vi skulle till! haha! så vi fick rusa som idioter tillbaka genom stan, yra som höns! hittade varken ut eller in. Efter en halvtimmes yrande hittade vi äntligen. Ni anar inte hur gott de var med lite mat och dryck efter detta upptåg.

Blev bjuden på Chicken Bombay á la Turkey=) Mums! Sen blev det en massa dricka, turkiskt dans, ja jag provade riktitg kul! =) sen en sjuk lek som gick ut på att fyra personer skulle hitta  några utvalda saker som Ayhan sa fortast möjligt, i restaurangen. Klockor, bh;ar och dylikt kastades runt =)  Detta urartade i en härlig och livlig fest, som jag lämnade för ungefär en timme sen. Fick hålla mig till Coca Cola ikväll, Still having the antibiotic to deal with. Ajaa det var trevligt iallfall!

Nu sitter jag och försöker vara social med Mattias, men han verkar ha slocknat i soffan.. haha! har fotat honom! Bild kommer inom kort...=)

Nej nu ska jag väcka honom och tvinga honom att titta på Gossip girl med mej! Haha skadeglädje=)

Ha det bra allihopa!
Kramar från mig=)

Hotell service & turkisk afton!

Var uppe med tuppen idag, vaknade upp i mitt nya rum med en ny rumskamrat. Dock inte lika trevligt som att vakna upp hos Matte patte =) hehe! Även idag blev jag väckt utav den trevliga böneutroparen. Så i natt blir de ipoden på full volym!

Traskade iväg till kontoret där vi skulle möta upp Lovisa. Men dök hon upp?
-Nej! Vi fick slå våra kloka huvuden ihop, och kom fram till att det inte skulle komma någon och möta oss. Vi tog taxi till Royal Palm, och mycket riktigt. Där var Lovisa!  =)
Ännu en grej som tyder på deras bristande information till oss! hehe! Ajaa, sen traskade vi runt tillsammans med henne till de olika hotellen. Var dock  en ovanligt lugn dag. Inte så mycket att fixa så dagen var ganska seg men helt okej. Blev en ordentlige runda mellan hotellen här i Alanya.
Blev bjudna på lunch på Bon Apart! Blev fisk, potatis och sallad. Mycket gott kan ni tro=)

Vi tog bussen tillbaka till kontoret där det inte fanns så mycket för oss att göra. Så vi fick ledigt fram till ikväll. Gick och köpte oss lite block och pärmar som kan vara bra att ha senare. Sen letade vi upp Felicias hotel. EFter en lite snurrig tur i området hittade vi dit=) Där möttes vi av en mycket glad Felicia! Ritkigt härligt att se dej gumman!

Blev middag i solen på stan. Riktigt trevligt om man bortser från alla dessa katter som springer överallt. Fan jag satt med benen uppe på bordet. såg nog lite lustigt ut! men men!

19.15 var det dags för oss att infinna oss vi kontoret igen. Mötte upp bussen och guiderna Lovisa och Tamer. Åkte för att hämta upp gästerna som skulle med till Alanya borgen, för en turkisk afton med musik och dans. Måste säga att det var otroligt häftigt att se. Hehe var till och med dansöser som såg ut som kvinnor visade sig vara män. Både jag och mattias var chockade efter detta besked! Ajaa nu sitter jag i Mattias lägenhet, och drygar mej. Funderar på om jag ska kila upp till mitt.... Har en morgon med Minijeep utflykt som väntar.

Tjingeling folk!
Kramar

En dag av förvirring och nya möten!

Vaknade först kl 06.00 av böneutroparen som gol i högan skyn =) hheh somnade dock om igen och vaknade igen vid 11, då Matte tyckte jag skulle gå upp och bege mej in i duschen- Said and done! En halvtimme senare var vi redo att käka frukost. Blev turkiskt frukost ute vid poolen, riktigt najs! Fick oss dock en oinbjuden gäst vid bordet. En mindre söt katt! usch!
   Blev upphämtade lite i 13, då vi tillsammans med guiden gick till servicekontoret, som ligger ca 15 min gång avstånd från vårt hotell. Fick lite snabb info om destinationen och dagen. Sen fick vi en bunt papper på engelska som vi skulle läsa igenom. Det visade sig att det hölls en guideskola nu så vi fick joina dem lite under dagen.
   Kändes lite som alla var ganska förvirrade, och vi var nog ännu mer än va dem var. hehe! Men efter två timmars teori på kontoret fick vi följa med på en citytour med en av guiderna. Satt som en idiot och antecknade, då vi fick reda på att redan nästa vecka ska vi få jobba på egen hand =) Shiit! så de gäller att samla på sig all info man kan få tag på. För här får man inget =) heeh
   Fick även observera ett välkomstmöte innan vi promenerade vidare till hotellet för att käka. Blev en gemensam middag tillsammans med eleverna på guideskolan. Riktigt god middag måste jag säga =) Så nu sitter vi här i lobbyn och hänger.. aptrötta. Funderar skarpt på att gå och knoppa. Ska dela rum med en annan filur nu resten av veckan. Då matte och jag inte får bo tsm i detta land:S wierd! ajja nej blir nog en ny uppdatering av morgondagen!

Sov gott allesammans!

/Nathalie

Flygförseningar och en lång natt med transfer till Alanya

Då var man äntligen framme efter flygförseningar och en lång natt av transfer obersvartioner. Min resa började, den 28e mars då mina kära föräldrar så snällt körde mig till Kastrup, Danmark.
   Mötte upp Mattias och Emily och gick för att checka in. Flyget som skulle gå 13.25 var dock inte inte i luften, förrän nästan en timme senare. Mellan landade i Istanbul för att som galningar springa genom flygplatsen för att hinna med vårt nästa plan. Vilket vid med nöd och näppe gjorde.
   Heheh det bästa är ändå att det också visade sig vara försenat. Så vi hade sprungit som dårar genom hela flygplatsen i onödan=). Men runt 21 landade vi äntligen och fick vårt bagage relativt snabbt. Blev upphämtade av ngn skum snubbe... hehe va precis så vi vågade sätta oss i bilen. Det första jag frågar är; "Is it possible to get something to eat, at the hotel?" förvånansvärt va?!
   Visst blev det så, jag eller vi blev bjudna på käk av en högt uppsatt snubbe på DETUR, minns dock inte hans namn. Sen lämnade vi Emily och Johanna i Analya. Då jag och Mattias tillsammans med andra guider åkte till flygplatsen för att hämta upp resenärer. Efter en lång väntan och en LÅNG (nästan 3 timmar) transfer var vi äntligen framme vid vårt hotell Azalea, klockan 05.00 i morse.
Jag kan lova er att vi var lagom trötta, och somnade direkt!

Kramar

Snart snart... =)

Då var det snart dags att bege sig till Turkiet, Alanya. Om ca 12 timmar lyfter planet från Kastrup. Längtar som tusan, ska bli riktigt kul att få komma ut i världen, och se och prova på hur reseldarlivet fungerar. Var dock jobbigt att säga hejdå till alla här hemma idag. Kommer att sakna er GALET mycket! Men ni vet, jag kommer hem snart å då är det partaj! Ska ju fira både min 20 års dag och min examen. Fyller ju om bara 12 dagar! Nej nu måste jag nog stänga ner för denna gången. Tänkte få mig lite sömn innan det är dags att ge sig av. Har dock inte packat klart allt ännu, så det blir la till att ställa klockan och gå upp i morgon och packa det sista.

Ha det underbart allesammans tills vi hörs nästa gång! Å då är jag (förhoppningsvis) i Turkey =)

Puss & Kram

Thinking during bedtime!

Värdelös uppdatering av denna blogg, ja jag vet! Men får skylla på att jag har en dator som just nu inte är min bästa vän och en massa att fixa innan jag beger mig ut på min sisa LIA period. =) Denna ska jag spendera i Turkiet, Alanya, som reseledare för DETUR. Det kommer nog bli hur najs som helst....!

Ligger här i sängen och funderar lite på vad jag behöver och måste inhandla innan jag åker på lördag... tar upp för mkt av mina tankar så jag kan inte sova. Men jag ska nog ge det ett försök till. Tänkte mest skriva  några rader här,.

Nej gott folk!
Nattinatti

"I think I have a crush on you gorgeous"

Konsten att älska

Tiderna förändras, och vi med dem